06 juli 2021

Simpele dingen die je kunt doen om gezond te blijven

Voor mensen met beperkte mobiliteit is sporten niet altijd een optie. Er zijn echter enkele eenvoudige dingen die mensen in hun dagelijks leven kunnen doen om hun gezondheid te verbeteren. Gezondheid is tenslotte niet alleen een maatstaf voor fysieke fitheid of kracht en daarom belichten we enkele eenvoudige dingen die u kunt doen om gezond te blijven, afgezien van lichaamsbeweging. Dus als u, als gebruiker van een  traplift met bochten, gezond wilt leven, bekijk dan de onderstaande tips en kies voor een gezonde levensstijl.

Geniet van een goede nachtrust

gezond blijven_slapen.jpg

Een goede nachtrust voelt niet voor niets goed. Slaap is een integraal onderdeel van onze algehele gezondheid en als we niet regelmatig de slaap krijgen die we nodig hebben, voelen we de gevolgen. Slaap stelt ons lichaam in staat om te herstellen na de vorige dag en om zich voor te bereiden op de komende dag. Als gevolg hiervan helpt het bij pijntjes en kwalen, maar biedt het ook tal van andere gezondheidsvoordelen.

Over de gezondheidsvoordelen van goede slaap spreekt Daniel van SleepSpace (een slaapverbeterings app) : “Elke keer dat wetenschappers kijken of er een verband is tussen slaap en een chronische gezondheidsziekte, vinden ze er een. Dit omvat de ziekte van Alzheimer, hart- en vaatziekten, kanker, hoge bloeddruk en beroertes. Dit is logisch omdat slaap fundamenteel is hoe ons lichaam herstelt en regenereert. Slaap beïnvloedt ook onze dagelijkse stemming, besluitvorming en zelfs zaken als menselijkheid en empathie. Het is niet zo verwonderlijk dat hoe meer slaapgebrek je hebt, hoe minder empathisch je bent.”

Daniel gaf ook zijn advies om de slaap te verbeteren: "Mijn beste slaaptip is dat iedereen één of twee eenvoudige aanpassingen zou kunnen doen om de slaapkwaliteit te verbeteren. Dit kan per persoon verschillend zijn. Het kan te maken hebben met meer zonlicht gedurende de dag, een consistenter eet-, en bewegings- en bedtijdschema of het implementeren van een ontspanningsroutine 30 minuten voor het slapengaan. Dus neem even de tijd om na te denken over dingen die je zou kunnen veranderen.”

 

Stimuleer de geest met hobby's

Het samenstellen van een aantal hobby's kan een effectieve manier zijn om een ​​goede gezondheid te bevorderen. Hobby's zijn kalmerende en plezierige manieren om stress te verlichten en vrede te bereiken. Als gevolg hiervan zijn ze erg belangrijk als het gaat om onze mentale gezondheid, waardoor we onze gedachten kunnen afleiden van angsten en problemen.

Rachel, van de lifestyleblog Rachel Bustin, sprak met ons over haar favoriete manieren om gezond te blijven en vermeldde de impact die hobby's kunnen hebben: “Je mentale gezondheid in topconditie houden is belangrijk om gezond te leven. Het helpt je om door het dagelijkse leven te komen en je beter in jezelf te voelen. Je hoeft niet te sporten om gezond te zijn. Het is zelfs een geweldige manier om hobby's te vinden om je geest te ontspannen. Verdiep je in het kleuren van volwassenen, het is een van mijn favoriete manieren om mijn hoofd leeg te maken en me mentaal gezond te voelen. Het is een eenvoudige en goedkope manier om van een goede gezondheid te genieten.”

Hobby's zijn ook een effectieve manier om de geest te stimuleren en daarom op zijn best te werken. Inspanningen doen om onze geest op alle cilinders te laten vuren om een ​​goede gezondheid te bevorderen, is een tip die Claire van de blog Wotawoman Diary aanbeveelt toen ze met ons sprak: "Onze geest actief houden is een geweldige manier om gezond te blijven. Het lezen van een boek, het oplossen van een kruiswoordraadsel of het schrijven van een artikel kunnen allemaal geweldige manieren zijn om onze hersenen gestimuleerd te houden."

Drink veel water

drink water.jpg

De meesten van ons zijn zich ervan bewust hoe belangrijk het is om gehydrateerd te blijven, maar de voordelen van het dagelijks drinken van veel water zijn de moeite waard om te benadrukken. Water smeert onze gewrichten en houdt ze sterk; het vormt speeksel om ons te helpen ons voedsel te verteren, het levert vitale zuurstof door ons hele lichaam, het komt de hersenen ten goede en bevordert het vermogen om te redeneren, en het reguleert ook onze lichaamstemperatuur.

De voordelen houden daar niet op, gewoon elke dag veel water drinken kan de gezondheid van uw huid verbeteren, uw bloeddruk op peil houden en uw lichaam helpen afvalstoffen weg te spoelen. Veel water drinken is iets dat Laura van de lifestyle blog Spilling Life Tea zeker aanraadde wanneer ze met ons sprak over niet-sportgerelateerde gezondheidstips: "Een van mijn toptips lijkt misschien zo eenvoudig, maar het is er een die de meeste mensen over het hoofd zien. Drink water. Ja, ik zei het al en we weten het allemaal, maar hoe vaak drink je eigenlijk de aanbevolen hoeveelheid van twee liter per dag? Ik wed dat als je koffie en thee uitsluit, je zelden de beoogde dagelijkse hoeveelheid haalt.

“We weten allemaal dat uitdroging negatieve gevolgen kan hebben voor ons lichaam. Het kan hoofdpijn veroorzaken. duizeligheid, slechte huid, constipatie, urineweginfecties om maar een paar dingen te noemen en toch zien we allemaal de kracht van water en hydratatie over het hoofd. Het kan niet alleen al deze symptomen van uitdroging voorkomen, maar het kan ook voorkomen dat u te veel eet. “Wist je dat je door uitdroging honger kunt krijgen? Nee? Dat is dus echt zo. Dus de volgende keer dat je naar die extra snack wilt grijpen, waarom neem je dan niet een glas water en kijk of je het over 10 minuten nog steeds wilt. 90% van de tijd dat je dat niet doet, gaf je lichaam je gewoon het teken om iets te drinken. Probeer dus uw waterinname te verhogen en profiteer van de gezondheidsvoordelen.”

Volg een gezond eetpatroon

Voor degenen die fit willen worden, willen afvallen of gewoon hun lichaam mooi en gezond willen houden, is voeding net zo belangrijk als elk ander onderdeel. Als we te veel ongezond voedsel consumeren of extreem snacken, zal onze gezondheid er zeker onder lijden. Er zijn echter eenvoudige stappen die we kunnen nemen om tot een gezonder voedingspatroon te komen. Thuis meer koken kan een geweldige plek zijn om te beginnen, waardoor u minder afhankelijk bent van het bestellen van afhaalrestaurants. Nieuwe recepten uitproberen kan heel leuk zijn en je kunt zeker de meeste van je favoriete gerechten helemaal opnieuw maken.

Sarah, van de foodblog Life in Full Flavour, deelde haar tips voor diegenen die thuis meer willen koken en gezond willen blijven: “Thuis koken kan een hele klus zijn als je begint met echt ingewikkelde recepten. Bedenk in plaats daarvan hoe u het meeste uit eenvoudige gerechten kunt halen zonder dat u veel verschillende ingrediënten nodig heeft. Als je bijvoorbeeld mediterrane groenten roostert, voeg dan iets anders toe, bijvoorbeeld olijven of courgettes, om de smaken te mengen.

“Recepten voor het bakken in één pot of bak zijn ook een geweldige manier om gezond te zijn zonder overspoeld te raken met veel verschillende potten en pannen. Probeer eens een roerbakgerecht met veel groenten en wat vetarm vlees zoals kalkoenreepjes, of een bakje met geroosterde groenten, aardappelen en zalm. Je kunt zelfs bakplaten van tevoren klaarmaken, zodat wanneer het tijd is om te koken, het gewoon de oven in kan, zodat je niet in de verleiding komt om iets snels maar ongezonds te koken als je merkt dat je weinig tijd hebt of moe bent na een lange dag. ”

Minder vaak snacken is ook een goede zet, net als ervoor zorgen dat je veel groenten en fruit binnenkrijgt. Wanneer u aan uw nieuwe gezonde dieet begint, zorg er dan voor dat u uw maaltijden inpakt met veel volwaardige voedingsmiddelen om uw lichaam de best mogelijke voeding te geven. Alysa van de gezondheidsblog Simply Quinoa, deelt het volgende: “Eet hele voedingsmiddelen.

Vul je dieet met fruit, groenten en volkoren granen. Sla het bewerkte voedsel over. Een van de absoluut beste manieren om gezond te blijven, is ervoor te zorgen dat je je lichaam overspoelt met voedzaam voedsel. Hele voedingsmiddelen zitten boordevol immuunondersteunende, kankerbestrijdende, darm-liefhebbende vitamines en mineralen die wonderen zullen doen voor je gezondheid.

Frisse lucht

tuinieren.jpg

Elke dag voldoende frisse lucht krijgen is nog een andere eenvoudige manier om gezond te blijven en het hoeft niet door  lichaamsbeweging te zijn. Gewoon in de tuin zitten is voldoende. Frisse lucht heeft tal van geweldige gezondheidsvoordelen, waaronder het zuiveren van uw longen, het verscherpen van uw mentale focus, het aanvullen van uw energie en het verbeteren van de spijsvertering. Frisse lucht kan je zelfs helpen sneller te genezen, omdat beschadigde cellen meer zuurstof nodig hebben, wat kan helpen om buiten te zijn. Dus ga naar buiten, doe een beetje tuinieren, lees een boek in het park, zet in ieder geval je ramen open waar mogelijk om de frisse lucht binnen te laten. LEES OOK: De geneugten van het verbouwen van je eigen groenten met pensioen

Blijf in contact met anderen

Onze mentale gezondheid is net zo belangrijk als ons fysieke welzijn en er zijn eenvoudige dingen die we kunnen doen om voor onszelf te zorgen. Een daarvan is verbonden blijven met anderen. Gevoelens van isolement en eenzaamheid kunnen hun tol eisen van onze geestelijke gezondheid, dus in contact blijven met vrienden, dingen doen met familie en deelnemen aan clubs en gemeenschapsevenementen kan veel voordelen opleveren, waaronder het stimuleren van ons humeur.

Harvard Medical School legt uit dat er voldoende bewijs is dat "het uitbreiden van je sociale kring tot een betere gezondheid leidt. Maar raak er niet bij betrokken om erbij betrokken te zijn. Sluit je aan bij organisaties met mensen die je echt leuk vindt en die jouw interesses delen. Boekengroepen en filmclubs zijn geweldig omdat ze zowel kameraadschap als intellectuele stimulatie bieden. Vrijwilligerswerk voor gemeenschapsprojecten kan je dichter bij mensen in verschillende leeftijdsgroepen brengen.”

Houdt uw huis netjes

stofzuigen.jpg

Het kan ook goed voor ons zijn om op de hoogte te blijven van huishoudelijke taken. Hoewel maar weinigen van ons van schoonmaken houden, kan opstaan ​​en rondlopen om schoon te maken bijna hetzelfde zijn als sporten. Door je huis regelmatig goed schoon te maken, van kamer naar kamer te gaan om te stofzuigen en spinnenwebben af ​​te stoffen, kan de hartslag stijgen en het bloed stromen, net als elke wandeling. Zolang het veilig voor u is om dit te doen, is het een goede stimulans om uw huis schoon te maken als een manier om gezond te blijven om die vervelende klusjes te klaren.

Gezondheidsbron Doctor's Ask heeft reiniging erkend als een weg naar een betere gezondheid en stelt: "Het regelmatig schoonmaken van uw huis of appartement is een andere manier om ervoor te zorgen dat u doordeweeks actief blijft", en "een persoon van 150 pond kan 85 calorieën per helft verbranden -uur door lichte reiniging, terwijl krachtige reiniging 102 calorieën verbrandt in 30 minuten.

Sta op

Als u iemand bent die normaal gesproken vele uren van de dag zit, op het werk of thuis, is het een goed idee om zo mogelijk op te staan. Als je veilig kunt staan, kan je lichaam daar veel profijt van hebben. De extra belasting van uw lichaam die gepaard gaat met staan, kan helpen calorieën te verbranden, de beenkracht te vergroten en het uithoudingsvermogen te bevorderen. Dit is een van de redenen waarom veel mensen op kantoor overstappen op een sta-bureau. Dus als je een tijdje veilig kunt staan ​​of een taak op je voeten kunt doen in plaats van zitten, overweeg dan om over te stappen. Je lichaam zal je zeker dankbaar zijn.

Hoe blijft u gezond?

  • Zorg voor een volledige nachtrust
  • Beoefen uw hobby's
  • Drink veel water
  • Volg een gezond eetpatroon
  • Frisse buitenlucht 
  • Blijf in contact met anderen
  • Houdt uw huis netjes
  • Sta op

Zoals u kunt zien, zijn er tal van eenvoudige dingen die we kunnen doen om een ​​gezonde levensstijl te bevorderen zonder zelfs maar aan lichaamsbeweging te doen. Of het nu fysiek of mentaal is, door een paar aanpassingen te doen, de vreemde gewoonte te veranderen, kunnen we er alles aan doen om onze kansen op een gezondere toekomst te vergroten.

Bezoek voor tips en advies zeker onze nieuwspagina.